|
Lista wymagań
POBIERZ LISTĘ
- Strona www i portale społecznościowe, jako główne narzędzia promocji
- Elektroniczna rejestracja uczestników, papierowa lista obecności maksymalnie skrócona
- Elektroniczna forma wszelkich materiałów informacyjnych, w tym zaproszeń
- Materiały konferencyjne (np. wystąpienia prelegentów) zachowane w formie elektronicznej i dystrybuowane po wydarzeniu drogą e-mailową
- Prezentacje multimedialne do wyświetlenia na rzutniku
- Ograniczenie do minimum wielkoformatowych billboardów, bannerów, plakatów, które zaszpecają przestrzeń
- Druk lateksowy, druk UV i eko-solwentowy
- Korzystanie w promocji wydarzenia z istniejących gazet i czasopism zamiast drukowania własnych publikacji
- Materiały nieobowiązkowe, przekazywane uczestnikom po wyrażeniu przez nich zgody, wyłożone na ogólnym stole, a nide na każdym krześle
- Formaty publikacji efektywnie wykorzystujące arkusze papieru, wykorzystanie resztek drukarskich
- Wydruki nadające się do recyklingu - niezafoliowane, nie na papierze kredowym
- Druk na papierze pochodzącym z legalnych lub zrównoważonych źródeł (na bazie włókien pierwotnych, zawierających ewentualnie udział procentowy włókien wtórnych)
- Papier wyprodukowany bez użycia chloru pierwiastkowego (ECF), bądź bez użycia związków chloru (TCF)
- Unikanie lakierowania UV, foliowania, laminowania, metalizowania, złocenia itp., które stanowią dodatkowe obciążenie dla środowiska
- Poziom bieli do max. 90 (powyżej papier musiałby być poddany działaniu wybielaczy optycznych)
- Drukowanie dwustronne lub w formacie „broszura" (4 strony na 1 kartce), gdzie tylko możliwe
- Prezentacje typu Power Point - 3 lub 6 slajdów na stronie wydrukowane dwustronnie
- Identyfikatory wielokrotnego użytku
- Zbiórka identyfikatorów od uczestników przed opuszczeniem wydarzenia
- Nie powlekane folią tekturowe teczki, naklejki
- Materiały promocyjne wytworzone z materiałów nadających się do recyklingu, np. długopisy ze zwiniętej makulatury
- Trwałe i praktyczne gadżety(np. kubki, pendrive'y)
- Uniwersalna treść publikacji do wielokrotnego użytku (także przy innych wydarzeniach)
- Sprzęt łatwy w transporcie np. składane bannery
- Opakowania ograniczone do minimum, z naturalnych materiałów, nadające się do recyklingu
- Recykling zbędnych materiałów, a zaoszczędzone/uzyskane środki przeznaczone na offset Wydarzenia
- Materiały nienadające się do recyklingu przekazane do przetworzenia (np. bannery na torby) - organizacjom społecznym, artystom
- Informacja o wdrażanym Zielonym Standardzie i zaproszeniem do współtworzenia na www, we wszelkich komunikatach prasowych, publikacjach, materiałach konferencyjnych
- Krótka wzmianka o Zielonym Standardzie przez Organizatorów w czasie rozpoczęcia spotkania i powitania uczestników
- Identyfikacja wizualna nawiązująca do idei zrównoważonego rozwoju i ZW
- Stoisko informacyjne w trakcie Wydarzenia nt. Zielonych Standardów
- Banner/roll up informujący o ZW
|