Bądź mądry, bądź eko! – zachęcają Kompania Piwowarska, Rekopol i blogerzy
Utworzono 24.01.2017
Kampania edukacyjna „Bądź mądry" powraca w wersji eko. Jej organizatorzy - Kompania Piwowarska oraz Rekopol - wspólnie z autorami blogów Baba Ma Dom, Topowa Dycha i Piwny Garaż przekonują, że poszanowanie środowiska jest ważne i modne. -Jestem mądra, więc daję śmieciom drugą szansę; Jestem mądry, więc wzDYCHAm do natury; Jestem mądry, więc nie nabijam w butelkę - deklarują blogerzy w drugiej odsłonie kampanii „Bądź mądry". KP oraz współorganizator kampanii - organizacja odzysku opakowań Rekopol - skupiają się w niej na zagadnieniach czystego środowiska i recyklingu. - Nasza odpowiedzialność za piwo, które warzymy, nie kończy się wraz z opuszczeniem przez niego terenu browaru. Dla nas istotne jest także, by było ono sprzedawane i spożywane w sposób rozważny, a dodatkowo, by stanowiło jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. Dążymy do tego m.in. poprzez oszczędne gospodarowanie zasobami naturalnymi - mówi Katarzyna Radecka, odpowiedzialna w Kompanii Piwowarskiej za zrównoważony rozwój. - Jednak bardzo wiele zależy też od piwoszy. Dlatego tak ważna jest edukacja ekologiczna i pokazywanie, jak należy postępować z puszkami i butelkami po piwie - dodaje. Majsterkowiczka, podróżnik i piwowar zwierają szyki
- Wielu osobom wydaje się, że indywidualnie nie są w stanie nic zmienić. Jednak każdy gest jest ważny. Wrzucanie kapsli do odpadów plastikowych, zgniatanie puszek, oddawanie butelek zwrotnych do sklepu i wyrzucanie bezzwrotnych do stłuczki szklanej, dawanie opakowaniom „drugiego życia" - te wszystkie czynności nie są ani trudne, ani pracochłonne i łatwo uczynić je codziennym nawykiem. Warto to robić, bo w dużej skali mogą dać ogromny, pozytywny efekt - podkreśla Aneta Stawicka z firmy Rekopol. Bądź ekopiwoszem
Druga edycja kampanii została zainaugurowana tuż przed Bożym Narodzeniem ubiegłego roku, kiedy to influencerzy udostępnili na swoich profilach na Facebooku proekologiczne spoty, utrzymane w świątecznym klimacie, a zarazem w konwencji pierwszej serii filmów „Bądź mądry". Ponadto na blogu Baba Ma Dom ukazał się wpis poświęcony tematyce świątecznego DYI, czyli jak w prosty i kreatywny sposób można dać drugie życie butelkom po piwie, wykorzystując je do stworzenia dekoracji bożonarodzeniowych. Wpis Michała Kopika na blogu Piwny Garaż, opublikowany już w nowym roku, jest nieco bardziej poważny w tonie i odwołuje się do jego własnych doświadczeń oraz codziennej pracy piwowara - i to nie tylko rzemieślniczego. Z kolei Topowa Dycha prezentuje na swoim vlogu dziesięć praktycznych wskazówek, które powinny stać się kodeksem każdego ekopiwosza. Realizując ten projekt, Kompania Piwowarska postawiła na sprawdzonych partnerów - po raz drugi powierzyła przygotowanie i przeprowadzenie kampanii agencji Szeri Szeri, zaś agencji Double Brand zaprojektowanie koszulek z przewrotnymi hasłami, w których blogerzy wystąpili w filmach.
Ze wszystkimi materiałami można się zapoznać, klikając w poniższe linki:
|
Zielone Wydarzenia | |
Ekocertfikaty | |
Ekobiuro | |
Konsultacje | |
Kalkulator CO2 | |
GRA Ekobiuro | |
Nasze filmy
|